Open menu

Wyjazd do Karpacza 27.02-4.03.2017

W dniach 27 lutego - 5 marca 2017 roku grupa młodzieży z WTZ-1 i WTZ-2 wraz z opiekunami wyjechała na zimowy odpoczynek do Karpacza. Góry przywitały nas piękną słoneczną pogodą. Po zakwaterowaniu w Pensjonacie AS, obiedzie i krótkim odpoczynku udaliśmy się na spacer po Karpaczu.

Następnego dnia pojechaliśmy do Szklarskiej Poręby, gdzie mieliśmy wjechać na szczyt Szrenica. Niestety pogoda pokrzyżowała nam plany i zamiast wjazdu na Szrenicę zwiedzaliśmy Szklarską Porębę. W cukierni La Kaloria wypiliśmy aromatyczną kawę i zjedliśmy różne słodkości. Popołudniu odwiedziliśmy Świątynię Wang w Karpaczu.

W środę po śniadaniu wyruszyliśmy na długą wędrówkę po Karpaczu. Oprócz niezwykłych górskich widoków podziwialiśmy Dziki Wodospad oraz Zaporę na Łomnicy. Byliśmy z siebie dumni, ponieważ pokonaliśmy prawie 10 kilometrów po górskim terenie! Pomimo, że byliśmy na takiej długiej wycieczce, popołudniu wybraliśmy się na baseny termalne do Cieplic.

Kolejny dzień również obfitował w atrakcje. Wstaliśmy skoro świt i wyruszyliśmy w podróż do wrocławskiego zoo - w tym do najpiękniejszego w Europie Afrykarium. Podczas naszej całodziennej wędrówki po zoo odwiedziliśmy wybiegi dla zwierząt, pawilony tematyczne oraz Afrykarium. Głębiny Kanału Mozambickiego, gdzie występują rekiny, płaszczki i inne duże ryby można podziwiać z podwodnego, akrylowego tunelu.

Przedostatniego dnia naszego pobytu w górach wjechaliśmy wyciągiem linowym na górną stację kolejki Szrenica i stamtąd poszliśmy pieszo do schroniska. Uwieńczeniem naszych zmagań było wdrapanie się na sam szczyt tej karkonoskiej góry i podziwianie cudownych zimowych krajobrazów oraz wypicie ciepłej herbaty w schronisku.

W sobotę po śniadaniu wyjechaliśmy w drogę powrotną do Koszalina.