Open menu

IX Ogólnopolski Przegląd Małych Form Teatralnych "Doceń swój talent" w Mikołajkach 8-10.05.2011

W dniu 08 maja 2011 roku grupa teatralna „Tacy Sami” z Warsztatu Terapii Zajęciowej Nr 1 wraz z opiekunami wyjechała do Mikołajek na IX Przegląd Małych Form Teatralnych „Doceń swój talent”.  Na przegląd jechaliśmy autokarem wraz z uczestnikami WTZ Nr 2 z Koszalina oraz WTZ z Białogardu. O godzinie 20.00 dojechaliśmy do miejscowości Pisz, gdzie w Hotelu nad Pisą  mieliśmy zamówiony nocleg. Po kolacji udaliśmy się na spacer. Zwiedziliśmy Starówkę miasta, a następnie spacerowaliśmy wzdłuż rzeki Pisy.  Następnego dnia po śniadaniu wyjechaliśmy do oddalonych o 40 km Mikołajek. Tam zostaliśmy zakwaterowani w Hotelu Gołębiewski. Po rozpakowaniu bagaży udaliśmy się do Sali Konferencyjnej, w której odbywał się IX Przegląd Teatralny.

O godzinie 10.30 w Sali Konferencyjnej odbyło się oficjalne otwarcie Przeglądu Małych Form Teatralnych „Doceń swój talent”. W przeglądzie wzięło udział 15 grup teatralnych z Warsztatów Terapii Zajęciowej z województwa warmińsko-mazurskiego oraz zachodniopomorskiego. Nasza grupa teatralna wystawiła spektakl pt. „Dlaczego?”. Spektakl porusza tematykę związaną ze śmiercią kogoś bliskiego. Przedstawia historię rodziny, która została dotknięta tą tragedią. Pokazuje losy młodego mężczyzny, który musi sobie poradzić ze stratą swojej ukochanej żony. Głównym przesłaniem spektaklu jest ukazanie, że choć ze śmiercią najbliższej osoby tracimy coś czego już nigdy się nie odzyska, nie możemy zapomnieć, że wokół nas są inni, którzy nas potrzebują i dla których warto żyć.

Po spektaklu udaliśmy się na obiad, a potem wróciliśmy na Przegląd, gdzie do godz. 18.00 oglądaliśmy wystąpienia innych grup. Po zakończeniu udaliśmy się na kolację. Po kolacji poszliśmy do stadniny koni, pracowni ceramicznej oraz na przystań żeglarską. Pierwszy dzień naszego pobytu w Hotelu „Gołębiewskim” zakończył się dyskoteką, po której udaliśmy się na spoczynek.

Następnego dnia po śniadaniu udaliśmy się do Parku Wodnego, gdzie pławiliśmy się w basenach i jacuzzi oraz korzystaliśmy z sauny parowej, suchej,  groty solnej i komory śnieżnej.  O godzinie 12.00 odbyło się ogłoszenie wyników Przeglądu oraz rozdanie nagród i wyróżnień. W tym roku spektakl naszej grupy teatralnej „Tacy Sami” otrzymał wyróżnienie jury. Ponadto aktor Piotr Majchrzak odgrywający w spektaklu główną rolę męską otrzymał wyróżnienie specjalne za „dostarczenie emocji i wzruszeń”. Na koniec każdy z aktorów  otrzymał upominek, a cała grupa teatralna dyplom oraz statuetkę. Pani kierownik WTZ z Mikołajek oficjalnie zakończyła Przegląd, złożyła wszystkim gratulacje i życzyła bezpiecznej podróży. Po zakończeniu Przeglądu zostaliśmy zaproszeni na gorący poczęstunek. Po obiedzie  udaliśmy się w drogę powrotną do Koszalina.