Komitet Łącznikowy Logopedów Unii Europejskiej w 2004 r. zainicjował Europejski Dzień Logopedy i wyznaczył jego obchody na dzień 6 marca. Właśnie w tym dniu jest on obchodzony we wszystkich krajach Unii Europejskiej. W Polsce z tej okazji organizowany jest Dzień Bezpłatnej Diagnozy Logopedycznej. Tegoroczna akcja odbyła się pod hasłem „Nabyte zaburzenia neurologiczne wpływające na komunikację”. W wielu placówkach oświatowych logopedzi przygotowują dla dzieci imprezy, podczas których odbywają się gry i zabawy logopedyczne, konkursy plastyczne itp. Dnia 12.03.2015 r. w naszym Ośrodku odbyła się planowana impreza związana z Dniem Logopedy. Spotkanie zostało zorganizowane dla wychowanków, terapeutów i opiekunów. Impreza rozpoczęła się powitaniem przybyłych gości i zaproszeniem do wspólnej zabawy. Na Sali gimnastycznej panie logopedki stworzyły 6 stanowisk, gdzie każda z grup przez 30 minut mogła usprawniać funkcje oddechowe, słuchowe, smakowe, wykonać ciekawe ćwiczenia w zakresie schematu ciała i terapii ręki. Każda grupa po przyjściu na salę gimnastyczną zapraszana była do kącika zabaw oddechowych. Bardziej sprawni wychowankowie próbowali swoich sił dmuchając przez słomkę styropianowe piłeczki do hula-hop. Pozostałe dzieci bawiły się z nauczycielami, opiekunami i logopedami balonami dmuchając na nie lub odbijając je do siebie.
Chętni mogli dmuchać przez słomkę bańki w kolorowej wodzie lub korzystali z dmuchajki bawiąc się w „kto dłużej utrzyma piłkę w powietrzu”. Kącik smakowy przygotowany został głównie z myślą o podopiecznych z grup rewalidacyjnych, chociaż mogli z niego skorzystać wszyscy chętni uczestnicy. Wychowankom prezentowano owoce i warzywa w całości, połówki i małe kawałki. Wszyscy chętnie je smakowali, wąchali i dotykali. Niektórzy podopieczni, np. Roksana, Karol, nazywali owoce, określali ich kolor i smak. Kolejny kącik to zabawy w zakresie schematu ciała. Zabawom towarzyszyła piosenka „Głowa, ramiona”, w której dzieci uczestniczyły w sposób czynny lub bierny. Małe dzieci bawiły się przy piosence „Popatrzcie dziś na mnie”, „Tu są moje ręce” pokazując słowa gestem i z pomocą instrumentów. Aby poczuć swoje ciało, swoje stopy wychowankowie krokiem naprzemiennym pokonywali „stopnie drabiny” lub krokiem dostawnym szli ścieżką przygotowaną z kolorowych sznurów. Kto nie mógł iść przejeżdżał po przeszkodach wózkiem. Kolejne stanowisko to elementy terapii ręki i umiejętności grafomotorycznych. Dzieci uczestniczyły w zabawie na dywanie pełnym kolorowych dłoni, bawiły się w piaskownicy lub próbowały łowić wędką ryby. Przy stanowisku dźwiękonaśladowczym wykorzystano znaną i lubianą piosenkę o „Żabce Sylabince” odwiedzającej swoich przyjaciół na wiejskim podwórku. Piosenkę odśpiewano z wykorzystaniem instrumentów. Prezentowano figurki zwierząt, dzieci dopasowywały figurki do zdjęć. Podopieczni nazywali zwierzęta, naśladowali wydawane przez nie dźwięki oraz gestem z Programu Językowego Makaton określali je. Po ciężkich zmaganiach każda grupa mogła odpocząć w kąciku relaksu słuchając muzyki i odgłosów pochodzących ze „Słonecznej łąki”. Dzieci leżąc na materacach lub sakwach pod kocami obciążeniowymi słuchały śpiewu ptaków, rechotania żab i klekotania boćków.
Polecamy:
KLIKNIJ NA BANER I DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
>>>powrót do aktualności<<<