
Do zespołów rewalidacyjno-wychowawczych uczęszczają dzieci i młodzież głęboko niepełnosprawna intelektualnie. Bycie z dzieckiem i rozpoznawanie jego sygnałów w celu komunikowania się, odczytywanie jego emocji, dają mu szansę na rozwój tych możliwości, które posiada. Dlatego, po uprzednim sporządzeniu diagnozy umiejętności funkcjonalnych, dla każdego wychowanka opracowujemy Indywidualny Program Rehabilitacyjno-Rewalidacyjno-Wychowawczo-Opiekuńczy.
W oparciu o program prowadzimy zajęcia które obejmują:
- komunikowanie werbalne i pozawerbalne,
- wdrażanie do osiągnięcia optymalnego poziomu samodzielności,
- usprawnianie ruchowe i psychoruchowe w zakresie dużej i małej motoryki,
- rozwijanie percepcji dotykowej, wzrokowej, słuchowej, smakowej, węchowej,
- stymulację polisensoryczną - przygotowanie wychowanków do uczestnictwa w różnych sferach życia społecznego i kulturalnego,
- pozycjonowanie wychowanków ułatwiające im aktywność podczas zajęć.
Polecamy:
KLIKNIJ NA BANER I DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
