Zadanie 1
Temat: Biblioterapia –,, Ptasie radio” Julian Tuwim.
Cele:
- Zapoznanie się z wybranymi gatunkami ptaków.
- Kształtowanie sprawności językowej.
- Kształtowanie umiejętności wypowiadania się.
- Uwrażliwianie na piękno przyrody i języka literackiego.
Etap 1
Wysłuchaj dwa razy czytanego tekstu wiersza ,,Ptasie radio”
Ptasie Radio - Julian Tuwim - Animowane Wierszyki Dla Dzieci - YouTube
Etap2
Odpowiedz na pytania:
- Co poeta opisał w wierszu?
- Jakie ptaki poeta opisał?
- Czy znasz któreś z tych ptaków?
- Czy potrafisz opisać słowami jednego ptaka? ( Jeśli tak opisz)
- Co w tym wierszu jest dla Ciebie najciekawsze?
- Które słowa są trudne do wymawiania? ( Jeśli sam byś czytał ten wiersz)
Etap 3
Głośne czytanie wiersza
- Wiersz czyta opiekun
- Opiekun czyta wybrane fragmenty
- Uczestnik powtarza fragmenty przeczytane przez Opiekuna
- Zwróć uwagę na prawidłową wymowę
Ptasie radio JULIAN TUWIM Halo, halo! Tutaj ptasie radio w brzozowym gaju, Nadajemy audycję z ptasiego kraju. Proszę, niech każdy nastawi aparat, Bo sfrunęły się ptaszki dla odbycia narad: Po pierwsze - w sprawie, Co świtem piszczy w trawie? Po drugie - gdzie się Ukrywa echo w lesie? Po trzecie - kto się Ma pierwszy kąpać w rosie? | POBIERZ I WYDRUKUJ! |
Przykład:
Opiekun: Halo! O, halo lo lo lo lo!
Uczestnik: Halo! O, halo lo lo lo lo! (powtarza j.w.)
Opiekun: radio, radijo, dijo, ijo, ijo
Uczestnik: powtarza j.w.
Opiekun: tijo, trijo, tru, lu, lu lu lu
Uczestnik: powtarza j.w. itd.
Uwaga: Pracę wykonuj z opiekunem.
Zadanie 2
Temat: Plastykoterapia – malowanie
Cele:
- Usprawnianie koordynacji wzrokowo- ruchowej.
- Rozwijanie kreatywności.
- Gospodarowanie czasem wolnym.
- Doskonalenie umiejętności malowania.
Przygotuj:
- różne kredki, wydrukowany wzór do pomalowania
- farby plakatowe, pędzelki, pojemniczek z wodą, fartuch ochronny, wydrukowany wzór do pomalowania
Uwaga:
- Wybierz dwa obrazki do pomalowania i wydrukuj.
- Jeden obrazek pomaluj kredkami a drugi farbami.
- Pracę wykonuj z pomocą Opiekuna.
- Podczas malowania słuchaj odgłosów natury - ptaki, las
Odgłosy natury - Ptaki. Las - YouTube
POBIERZ I WYDRUKUJ! | |
POBIERZ I WYDRUKUJ! | |
POBIERZ I WYDRUKUJ! | |
POBIERZ I WYDRUKUJ! | |
POBIERZ I WYDRUKUJ! |
Zadanie 3
Temat: Trening czynności samoobsługowych – pranie skarpetek
Cele:
- Doskonalenie umiejętności ręcznego prania skarpetek.
- Kształtowanie umiejętności dbania o czystość odzieży.
- Nabywanie samodzielności.
Przygotuj: miskę, proszek lub płyn do prania, brudne skarpetki, ciepłą wodę, suszarkę na ubrania.
Ćwiczenie:
- Weź małą miskę.
- Nalej do niej ciepłej wody.
- Wsyp jedną łyżeczkę proszku lub płynu do prania.
- Rozmieszaj wodę.
- Włóż brudne skarpetki.
- Ugniataj skarpetki.
- Pocieraj skarpetkę w różnych miejscach, trzymając ją w rękach.
- Wyciśnij skarpetki i odłóż na bok.
- Wylej brudną wodę i nalej ponownie czystą.
- Ponownie ugniataj, pocieraj w wodzie skarpetki.
- Wykręć skarpetki z nadmiaru wody.
- Wylej wodę z miski.
- Powieś skarpetki na suszarce.
- Odłóż miskę na miejsce.
- Wytrzyj ręce do suchego.
Uwaga:
- Poproś Opiekuna o wsparcie.
- Ćwiczenie wykonaj 10 razy w ciągu 10 dni.
>>>powrót do menu praca zdalna<<<