Zajęcia zdalne 15-19.02.2021 Pracownia Pomysłów Kreatywnych

Zadanie 1

Temat: Biblioterapia –,, Ptasie radio” Julian Tuwim.


Cele:

  • Zapoznanie się z wybranymi gatunkami ptaków.
  • Kształtowanie sprawności językowej.
  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się.
  • Uwrażliwianie na piękno przyrody i języka literackiego.

Etap 1

Wysłuchaj dwa razy czytanego tekstu wiersza ,,Ptasie radio”


Ptasie Radio - Julian Tuwim - Animowane Wierszyki Dla Dzieci - YouTube


Etap2

Odpowiedz na pytania:

  • Co poeta opisał w wierszu?
  • Jakie ptaki poeta opisał?
  • Czy znasz któreś z tych ptaków?
  • Czy potrafisz opisać słowami jednego ptaka? ( Jeśli tak opisz)
  • Co w tym wierszu jest dla Ciebie najciekawsze?
  • Które słowa są trudne do wymawiania? ( Jeśli sam byś czytał ten wiersz)

Etap 3 

Głośne czytanie wiersza

  • Wiersz czyta opiekun
  • Opiekun czyta wybrane fragmenty
  • Uczestnik powtarza fragmenty przeczytane przez Opiekuna
  • Zwróć uwagę na prawidłową wymowę

Ptasie radio

 JULIAN TUWIM

 

Halo, halo! Tu­taj pta­sie ra­dio w brzo­zo­wym gaju,
Na­da­je­my au­dy­cję z pta­sie­go kra­ju.
Pro­szę, niech każ­dy na­sta­wi apa­rat,
Bo sfru­nę­ły się ptasz­ki dla od­by­cia na­rad:
Po pierw­sze - w spra­wie,
Co świ­tem pisz­czy w tra­wie?
Po dru­gie - gdzie się
Ukry­wa echo w le­sie?
Po trze­cie - kto się
Ma pierw­szy ką­pać w ro­sie?

POBIERZ I WYDRUKUJ!

>>>Praca w formie pliku PDF do pobrania<<<


Przykład:

Opiekun: Halo! O, halo lo lo lo lo!

Uczestnik:  Halo! O, halo lo lo lo lo! (powtarza j.w.)

Opiekun: radio, radijo, dijo, ijo, ijo

Uczestnik: powtarza j.w.

Opiekun: tijo, trijo, tru, lu, lu lu lu

Uczestnik: powtarza j.w.   itd.

Uwaga: Pracę wykonuj z opiekunem.


Zadanie 2

Temat: Plastykoterapia – malowanie


Cele:

  • Usprawnianie koordynacji wzrokowo- ruchowej.
  • Rozwijanie kreatywności.
  • Gospodarowanie czasem wolnym.
  • Doskonalenie umiejętności malowania.

Przygotuj:

  • różne kredki, wydrukowany wzór do pomalowania
  • farby plakatowe, pędzelki, pojemniczek z wodą, fartuch ochronny, wydrukowany wzór do pomalowania

Uwaga:

  • Wybierz dwa obrazki do pomalowania i wydrukuj.
  • Jeden obrazek pomaluj kredkami a drugi farbami.
  • Pracę wykonuj z pomocą Opiekuna.
  • Podczas malowania słuchaj odgłosów natury - ptaki, las

Odgłosy natury - Ptaki. Las - YouTube


POBIERZ I WYDRUKUJ!

>>>Praca w formie pliku PDF do pobrania<<<

POBIERZ I WYDRUKUJ!

>>>Praca w formie pliku PDF do pobrania<<<

POBIERZ I WYDRUKUJ!

>>>Praca w formie pliku PDF do pobrania<<<

POBIERZ I WYDRUKUJ!

>>>Praca w formie pliku PDF do pobrania<<<

POBIERZ I WYDRUKUJ!

>>>Praca w formie pliku PDF do pobrania<<<


Zadanie 3

Temat: Trening czynności samoobsługowych – pranie skarpetek


Cele:

  • Doskonalenie umiejętności ręcznego prania skarpetek.
  • Kształtowanie umiejętności dbania o czystość odzieży.
  • Nabywanie samodzielności.

Przygotuj: miskę, proszek lub płyn do prania, brudne skarpetki, ciepłą wodę, suszarkę na ubrania.


Ćwiczenie:

  1. Weź małą miskę.
  2. Nalej do niej ciepłej wody.
  3. Wsyp jedną łyżeczkę proszku lub płynu do prania.
  4. Rozmieszaj wodę.
  5. Włóż brudne skarpetki.
  6. Ugniataj skarpetki.
  7. Pocieraj skarpetkę w różnych miejscach, trzymając ją w rękach.
  8. Wyciśnij skarpetki i odłóż na bok.
  9. Wylej brudną wodę i nalej ponownie czystą.
  10. Ponownie ugniataj, pocieraj w wodzie skarpetki.
  11. Wykręć skarpetki z nadmiaru wody.
  12. Wylej wodę z miski.
  13. Powieś skarpetki na suszarce.
  14. Odłóż miskę na miejsce.
  15. Wytrzyj ręce do suchego.

Uwaga:

  • Poproś Opiekuna o wsparcie.
  • Ćwiczenie wykonaj 10 razy w ciągu 10 dni.

>>>powrót do menu praca zdalna<<<