Zadanie 1
ĆWICZENIA PERCEPCJI WZROKOWEJ – OBSERWACJA ZACHODZĄCYCH ZMIAN
Uwielbiamy doświadczać nowych rzeczy, chętnie wykonujemy eksperymenty, obserwujemy zachodzące reakcje. Zazwyczaj nie musimy długo czekać na efekt naszych działań. Tym razem będziemy musieli uzbroić się w cierpliwość.
Do wykonania doświadczenia potrzebujemy:
- słoiczki z wodą
- kolorowe barwniki spożywcze
- liście kapusty pekińskiej, białe tulipany, białe róże, białe goździki lub łodygi selera naciowego
Wodę zabarwiamy i wstawiamy do niej wybrane rośliny. Obserwujemy jakie zachodzą zmiany
Zadanie 2
PALCEM PO MAPIE – PRZYSTANEK POLSKA
Od dłuższego czasu po głowach chodził nam pewien projekt, który odkładałyśmy w czasie z nadzieję, że uda nam się zrealizować go w naszym ośrodku, wspólnie, a nie zza monitorów naszych komputerów. Postanowiłyśmy jednak spróbować już teraz. Waszym zadaniem jest dokładne wykonywanie zadań ściśle związanych z naszym krajem. Krok po kroku, tydzień po tygodniu do wielkiego finału niespodzianki.
Proszę, zapoznajcie się z treścią zadań zamieszczonych w pliku PDF oraz kartami pracy.
Projekt Palcem po mapie - Przystanek Polska | POBIERZ I WYDRUKUJ! |
Karty pracy | POBIERZ I WYDRUKUJ! |
Zadanie 3
Memo słuchowe - poprzez zabawę ćwiczymy zmysł słuchu.
Zabawa w memo jest znaną i lubianą grą, a jej wersja dźwiękowa jest szczególne atrakcyjna . Ważnym warunkiem udanej zabawy jest przebywanie w cichym miejscu, tak aby uczestnik mógł usłyszeć dokładnie dźwięki, które wydobywają się z pudełeczek.
Różnice w dźwiękach bywają subtelne, dlatego ważne jest zapewnienie komfortowych warunków do tej zabawy.
Cele:
- umiejętność uważnego słuchania;
- rozwój koncentracji nad sygnałami dźwiękowymi;
- umiejętność rozwijania i identyfikowania dźwięków;
- pamięć słuchową;
- rozwój koordynacji słuchowo-wzrokowo-ruchowej.
Potrzebne materiały do wykonania tej pomocy sensorycznej:
- plastikowe jajka po Kinder niespodziankach lub inne małe pojemniczki;
- materiały, które wytarzają dźwięki i są w każdym domu np. ryż, jednogroszówki,
koraliki, sól, makaron, piasek, metalowe spinacze, pocięte plastikowe słomki do napojów;
Jakie są zasady zabawy w memo słuchowe?
Do zabawy potrzebujemy kilku par pojemniczków wypełnionych różnorodnym materiałem, który po potrząśnięciu pojemnika wydaje zróżnicowane wrażenia dźwiękowe. Zadaniem uczestnika jest znalezienie dwóch takich samych dźwięków wydobywających się z pojemników. Po wybraniu pary gracz może się przekonać czy dokonał właściwego wyboru – otwierając pojemniczki.
Zadanie 4
Memo dotykowe – zabawa rozwijająca zmysł dotyku.
Zabawa w memo dotykowe jest ma na -celu znalezienie par takich samych faktur przy pomocy wyłącznie zmysłu dotyku.
Do zadania możemy wykorzystać opaskę na oczy lub chustę, którą przewiążemy oczy.
Cele tej zabawy:
- rozwija pamięć dotykową;
- stymuluje zmysł dotyku;
- uwrażliwia na bodźce dotykowe;
- gwarantuję dobrą zabawę
Materiały do wykonania:
- nakrętki po słoikach lub podgrzewacze, podkładki pod kubki;
- fasola, piórka gąbka, guziki, folia aluminiowa, kasza ( byle miały różne faktury);
- klej na gorąco lub Magic.
{gallery}sds/praca_zdalna/1r/15tydz/3{/gallery}
Zadaniem gracza jest z zasłoniętymi oczami odnaleźć takie same elementy faktur, skupiając się wyłącznie na zmyśle dotyku.
Zabawa jest tania, prosta i jednocześnie wartościowa, wspomaga układ dotykowy.
Zadanie 5
WALENTYNKOWE ĆWICZENIA MOTORYKI MAŁEJ I KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI POSŁUGIWANIA SIĘ KOMUNIKACJĄ ALTERNATYWNĄ I WSPOMAGAJĄCĄ
"Wkręć sie w miganie" - Kocham Cię - YouTube
Walentynki coraz bliżej dlatego tematem przewodnim naszych dzisiejszych zajęć będzie serce, miłość i kolor czerwony. Na początek zapoznajmy się z prostym gestem języka migowego prezentowanym w filmiku, prostym a jak przyjemnym w odbiorze. Kolejnym etapem zajęć będzie wyklejanie serca. Sposób wykonania dowolny – samodzielnie lub ze wsparciem, bibułą, wycinanką lub plasteliną. Koniecznie podzielcie się z nami swoją walentynką.
Karta pracy | POBIERZ I WYDRUKUJ! |