×

Błąd

[SIGPLUS_EXCEPTION_SOURCE] Image source is expected to be a full URL or a path relative to the image base folder specified in the back-end but sds/praca_zdalna/1r/1 is neither a URL nor a relative path to an existing file or folder.

Zajęcia zdalne 1-5.02.2021 Pracownia Rewalidacji

W zdrowym ciele zdrowy duch! 

Zachęcamy do wykonania AACowej, zdrowej sałatki - w sam raz na drugie śniadanie, dodatek do obiadu.


Aby zobaczyć większe zdjęcia najedź kursorem na zdjęcie, a następnie naciśnij raz lewy przycisk myszki

 {gallery}sds/praca_zdalna/1r/1{/gallery}


PRZEPISY NA MASY PLASTYCZNE I NIE TYLKO

Czasami każdy z nas ma ochotę stworzyć coś magicznego i niezwykłego. Proponujemy doświadczenia,

które są proste i możemy je wykonać z produktów, które są w zasięgu ręki.

Życzymy miłej i owocnej zabawy.

Zaczynamy od wulkanu…


WULKAN

- wysokie naczynie

-2 szklanki wody

-pół szklanki octu

-3 łyżki sody oczyszczonej

Do naczynia wlewamy wodę z octem. Następnie wsypujemy sodę oczyszczoną i obserwujemy co się dzieję.

Dla lepszego efektu możemy do naczynia wsypać skrawki folii aluminiowej. Pod wpływem octu i sody, woda zacznie wirować w naczyniu.


JADALNE FARBY

- jogurt naturalny

- barwniki spożywcze

Jogurt mieszamy z odpowiednim barwnikiem spożywczym i mamy gotową bezpieczną farbę.


MALOWANIE NA MLEKU

- mleko

- barwnik spożywczy

- słomka do napojów

- płyn do naczyń

Mleko wlewamy na tackę o wysokich brzegach lub na inne naczynie.

Dodajemy parę kropel płynu do naczyń, mieszamy. Następnie wkrapiamy kroplę barwnika spożywczego.

Za pomocą słomki do napojów kreślimy w mleku znaki grafomotoryczne.


PIASKOWA MASA DO LEPIENIA

- 2 szklanki mąki ziemniaczanej

- 2 szklanki czystego, przesianego piasku

- 1 szklanka wody

Piasek wsypać do garnka zalać wodą. Postawić na ogniu i podgrzewać cały czas mieszając. Dodać mąkę ziemniaczaną.

Całość mieszać, aż powstanie jednolita masa . Następnie zdjąć z ognia i ostudzić. Do wystudzonej masy można dodać ulubiony kolor farby lub kakao. 


ŚNIEG

- mąka ziemniaczana

- balsam lub mydło w płynie

Mąkę ziemniaczaną łączymy z balsamem lub mydłem w płynie. Powstanie ciekawa w dotyku faktura.


GLUTEK

- mąka ziemniaczana

- woda

Składniki łączymy ze sobą, aż powstanie lejąca masa.


MASA MYDLANA

- kostka mydła

- ciepła woda

- 2 łyżki mąki ziemniaczanej

- kolorowe farby

Mydło trzemy na tarce. Dodajemy odrobinę gorącej wody. Całość mieszamy mikserem, aż do uzyskania konsystencji balsamu.

Potem dodajemy mąkę ziemniaczaną i miksujemy dalej. Po wymieszaniu można dodać farbę i masa mydlana gotowa.


PIASEK KINETYCZNY

- 4 szklanki czystego, przesianego piasku

- 1 szklanka płynu do naczyń

- 5 łyżek mąki ziemniaczanej

Wszystkie składniki mieszamy ze sobą, aż powstanie jednolita masa. Proporcje składników mogą ulec zmianie , sami musimy regulować ich ilość.


KOLOROWA SÓL

- sól

- kolorowa kreda

- tacki

Na tacki wysypujemy sól, następnie ścieramy kredę, pocierając ją o sól. Sól zabarwi się na taki kolor, jaki ma kreda.


PODRÓŻE CIEKAWSKIEGO


Cele główne tych zajęć z bibliografii to  budowanie poczucia bezpieczeństwa i zaufania, wyzwalanie aktywności ruchowej, kształtowanie wrażliwości zmysłowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, a przede wszystkim wyzwalanie u uczestników twórczości twórczej.


Metody pracy to eksperyment, metoda FELICJI AFFOLTER, uczenie się przez działanie i przeżywanie, elementy sensoplastyki i instruktaż.

Ta propozycja zajęć jest bardzo absorbująca i wymaga wcześniejszego przygotowania niezbędnych materiałów, ale satysfakcja gwarantowana.


Prosimy korzystać przepisów z poprzedniego zadania  na ŚNIEG, WULKAN, PIASEK , MALOWANIE NA MLEKU

Środki dydaktyczne to mąka ziemniaczana, balsam do ciała lub mydło w płynie, ocet, kolorowe barwniki spożywcze, woda, miski, plandeka, ręczniki papierowe,

Plastikowa butelka z wodą , kartonowe pudło, soda oczyszczona, balon wypełniony piaskiem, mleko, słomki, płyn do naczyń.


Zapoznanie z tekstem:

Był sobie raz Pan Ciekawski, który zwiedzał różne kraje.

W swych wędrówkach widział wiele, poznał obce mu zwyczaje.

 Pływał, latał, jeździł, chodził. Wręcz wszystkiego był ciekawy.

Bywał tam, gdzie nikt nie zdołał, no bo przecież był-CIEKAWY.

Co zobaczył, zapisywał albo kazał brać ze sobą.

Bo Ciekawski, moi mili, był bardzo uczoną osobą.

Podróżował z pomocnikiem, on to wszystko zbierał.

Chował do koszyka i tak podróż im minęła.

Jesteście pewnie ciekawi, co tam się znajduje?

Jakie kraje zobaczyli, co dziwnego zobaczyli?

Dobrze, powiem Wam, lecz cicho sza.

O nim będziemy wiedzieć tylko Ty i ja.

W pierwszą podróż Pan Ciekawski wybrał się na Antarktydę.

Jest tam bardzo, bardzo zimno, dużo lodu, a śniegu tyyyle.

( pokazujemy ile)

I ten śnieg, nasz podróżnik zabrał ze sobą .

- Pomocniku, podaj śnieg- no szybciej, szybciej proszę.

( butelka z wodą )

Ale co to, gdzie ten śnieg-tu jest tylko woda

O nie rozpuścił się jaka szkoda.

Lecz nic straconego , śnieg to prosta sprawa

I za chwilę w śnieżnej krainie będzie super zabawa.

(robimy śnieg, lepimy kule, przesypujemy między palcami, chodzimy po nim gołymi stopami)

To nie koniec tych atrakcji, bo w koszyku skarbów wiele.

Co tam mamy pomocniku?- o nie coś się tu leje.

Coś jakby się rozpuściło, jakie śliskie fuu, ohyda…

(robimy gluta- uczestnikom  miski i potrzebne materiały mieszamy wszystko rękami i pozwalamy na swobodną zabawę,

rozciąganie, przelewanie pomiędzy palcami)

Nic się tam nie rozpuściło, to śluz wielkiego wieloryba.

Bo Ciekawski podróżował po głębokim oceanie,

No i trafił na wieloryba, miał z nim bliskie spotkanie.

- Proszę Pana coś tu śmierdzi-woła pomocnik.

- Ale bzdury opowiadasz, a następnym razem,

To uprzedzaj- taka moja skromna rada.

- Ale, to nie to, to śmierdzi z tego kosza.

To ta góra, czy coś takiego?

- To nie GÓRA, a to  WULKAN- mój  drogi kolego.

W swych wędrówkach Ciekawski trafił na wyspę.

Tam ze snu wzbudził się wulkan i pluł lawą na wszystkie strony.

(robienie wulkanu - bierzemy plastikową butelkę ze ściętą górą, wlewamy wodę i ocet i dosypujemy sodą oczyszczoną- po eksperymencie pytamy o wrażenia)

Lecz spokojnie, ten wulkan nie był groźny wcale,

Jak plunął, to zasypiał, a lawa - ją to gdzieś wywiało?

A tak przy okazji. Czy wiecie, gdzie jednocześnie wieje i słońce mocno grzeje?

Nasz Ciekawski to odkrył - w Afryce, na pustyni,

Tam skarb jest jeden-złoty, miły piasek.                               

- Czy mamy go tam, w tym koszyku?

- Owszem jest , mam go tutaj, zamknięty, w tym baloniku.

( pokazujemy balon z piskiem, uczestnicy mogą nim podrzucać, bawić się nim)

Jest go za mało do zrobienia zamku z piasku.

Wiem, zrobimy go więcej, tak by i starczyło na babkę z piasku.

( uczestnicy znajdują w koszyku materiały potrzebne do zrobienia piasku,

Materiały łączymy ze sobą , potem zabawa w piasku z wykorzystaniem foremek)

- Coś nam tu jeszcze zostało?-  mówi pomocnik

Ten skarb jest najważniejszy.

Na nim malujesz obrazy, a każdy jest piękniejszy.

(wylewamy mleko na tacki, dodajemy płyn do naczyń i kolorowe barwniki,

Uczestnicy wpuszczają je do mleka , mieszają słomkami,

Obserwują jak na mleku tworzą się kolorowe palmy.)

To już koniec skarbów i przygoda zakończona ,

Lecz może już niedługo odkryjecie coś sami

I przygoda zostanie wznowiona.


Zapewne po tych  zajęciach trzeba posprzątać…

Życzymy miłych wrażeń po zajęciach i zapraszamy na kolejne .


Równoważenie pozytywnego nastawienia dla uczestników, opiekunów i terapeutów. 

Wykonuj wszystko po kolei zgodnie z instrukcją słuchanego tekstu. 

Po ćwiczeniu podziel się z nami swoimi odczuciami


czarodziejskie motyle - równoważenie pozytywnego nastawienia alternatywne - YouTube


KOLOROWE DŁONIE I STOPY


Wszyscy wiemy, że radość  to jedna z najstarszych metod leczenia i pozbywania się silnego napięcia mięśniowego, dlatego ta metoda terapeutyczna może być stosowana w każdym wieku do przywrócenia dobrego samopoczucia, zrelaksowania się i rozluźnienia.

Proponowane zajęcia, mające zarówno działanie relaksujące, jak i terapeutyczne. Jest to zabawa stopami i dłońmi, która ma na  celu ubarwienia naszej codzienności.

Potrzebujemy : farby akrylowe, pędzelek, kolorowe kartki, nożyczki, a także duży karton, płatki kosmetyczne i klej.


Ćwiczenie 1

Na kolorowych arkuszach papieru odciskamy pomalowane kolorową farbą stopy. Dzieło możemy dokończyć domalowując gałązki
i powstanie „ stopowy kwiatek”.

 

Ćwiczenie 2

Z kolorowych kartek papieru wycinamy paluszki i wycinamy je, układamy je kolorami wg palców u dłoni.

 

Ćwiczenie 3

Z kartonu wycinamy dłonie i nacinamy od dołu i od góry po czym wsuwamy w siebie i powstaje drzewo, które możemy oblepić płatkami śniegu ,czyli płatkami kosmetycznymi.

 

Ćwiczenie 4

Wycinamy odrysowane dłonie i naklejamy na kolorowy papier tworząc skrzydła motyla, jako główkę możemy użyć zdjęcia.

 

>>>powrót do menu praca zdalna<<<