Zajęcia nr 1
Temat: Stymulacja zmysłów.
Cele: Rozwijanie zmysłu węchu.
Wydłużanie fazy wdechu i wydechu.
Rozpoznawanie zapachów.
Uwaga: prosimy opiekunów o wsparcie.
Przygotuj: kilka świeżych róż w wazonie lub kwiata w doniczce o intensywnym, zapachu np. hiacynt.
Etap pierwszy:
Przed wykonaniem ćwiczenia wysłuchaj tekstu. Wsłuchaj się w słowa i wyobraź sobie, że wąchasz kwiaty.
,,Pachnące róże”
Stoją na stole w naszym salonie mocno pachnące róże czerwone.
Buzie zamykamy, nosem woń wdychamy a gdy chwila minie, wolno wydychamy.
Buzie już zamknięte, nosem woń wdychamy a gdy chwila minie, wolno wydychamy.
Płatki pachnące w naszym salonie, śmieją się do nas róże czerwone.
Gdy buzie zamknięte, zapach róż wdychamy a po krótkiej chwili wolno wydychamy.
Etap drugi:
Usiądź wygodnie i postaw kwiaty przed sobą.
Zamknij oczy w trakcie wykonywania ćwiczenia.
W czasie wdechu usta powinny być zamknięte.
Pochyl się nad kwiatostanem.
Wykonaj głęboki wdech nosem a potem powoli wydychaj powietrze przez usta.
,,Pachnące róże” | >>>Praca w formie pliku PDF do pobrania<<< |
Zajęcia nr 2
Temat: Ćwiczenia motoryki narządów artykulacyjnych.
Cele: Podniesienie sprawności narządów mowy.
Przygotuj: kilka chrupków, lusterko, zestaw ćwiczeń.
Uwaga
Ćwiczenia wykonuj wspólnie z opiekunem.
Dla lepszego efektu wykorzystaj lusterko.
Ćwiczenia powtarzaj kilka razy w tygodniu.
Wszystkie ćwiczenia wykonujemy w wolnym tempie.
Usiądź przed lustrem i wykonaj ćwiczenia, każde po 10 razy.
Zestaw ćwiczeń:
- Przesuwaj język od kącika do kącika.
- Unoś czubek języka do wałka dziąsłowego.
- Kląskanie językiem, czubkiem i środkiem.
- Odrywanie czubkiem języka chrupki przyklejonej do wałka dziąsłowego.
- Wysuwanie języka i robienie ,,łopaty”.
- Lizanie podniebienia przy otwartych ustach.
- Wypychanie językiem policzków.