SCENARIUSZ PRACY ZDALNEJ PRACOWNI REWALIDACJI
Opracowały: | mgr Renata Szudy |
mgr Małgorzata Domańska |
Scenariusz pracy zdalnej opracowany zgodnie z Rocznym Planem Pracy dla Pracowni Rewalidacji
MONTESSORI – ta metoda podbija świat.
Metoda Montessori zyskała wielu zwolenników na całym świecie. Polega ona na rozwijaniu umiejętności dziecka według jego indywidualnego tempa. Ponad 100lat temu pewna włoska lekarka założyła założyła szkołę w biedniejszej dzielnicy Rzymu.
Tym samym Maria Montessori, o której mowa , będąc pierwszą z kobiet lekarzy, stała się pionierką nowej metody wychowawczej. Przez ponad 50lat pracowała z dziećmi bez względu na ich rasę, narodowość, majętność.
STWORZONA PRZEZ NIĄ PEDAGOGIKA JEST OPARTA NA DOKŁADNEJ OBSERWACJI DZIECI
ORAZ ZINDYWIDUALIZOWANYM PODEJŚCIU DO KAŻDEGO Z NICH.
Cel działań pedagogicznych to:
- rozwijanie samodzielności i wiary we własne możliwości
- wyksztalcenie do poszanowania porządku i pracy
- umiejętność pracy w ciszy
- kontrowanie się podczas wykonywania zadań
Najważniejsza:
- wykształcenie posłuszeństwa opartego na samokontroli, a nie przymusie płynącym zewnątrz
Chcemy pokazać, że ćwiczenia praktycznego życia to też świetna zabawa, a zarazem nauka. Dlaczego te ćwiczenia?:
- w czasie pracy z przedmiotami codziennego użytku dziecko uczy się najprostszych czynności, które my dorośli wykonujemy w życiu codziennym
- zaspokaja swoją ciekawość
- naśladuje dorosłych
- ćwiczy planowanie ruchów
- doskonali czynności manualne
- uczy się organizowania miejsca pracy, widzi że cos się rozsypało lub rozlało, wie jak posprzątać
Potrzebne materiały znajdą Państwo pewnie w swoim gospodarstwie domowym, wystarczy nieco chęci a zabawa jest przednia.
Zadanie 1
- Przekładanie kamyczków do szklanego naczynia ( dodatkowy efekt dźwiękowy)
- Przekładanie pomponików do pojemnika
- Przesypywanie kaszy, płatków owsianych do pojemnika
- Przelewanie wody
- Przekładanie kaszy łyżką
- Kolorystyczne sortowanie spinaczy
- Tarcie jabłka
- Malowanie pianką do golenia, flamastrem szyb i mycie ściągaczką
- Nakładanie pasty do zębów na szczoteczki
- Segregowanie fasoli od makaronu
- Malowanie na tacy na mące różnych kształtów
- Łamanie makaronu spaghetti
- Dmuchamy za pomocą rurki, słomki piórka
MIŁEJ ZABAWY!!! ;]
Montessori - ta metoda podbija świat
{gallery}sds/praca_zdalna/1r/10tydz/1{/gallery}
Zadanie 2