Zajęcia nr 1
Temat: Trening autogenny Schulza – IV tydzień.
Cele:
- Kształtowanie umiejętności relaksacyjnych,
- Kształtowanie umiejętności sterowania własnym organizmem,
- Niwelowanie napięć mięśniowych, nerwowych,
- Uzyskiwanie psychicznego i fizycznego odprężenia.
Kolejny tydzień z treningiem autogennym Schulza.
Pamiętaj, że ćwiczenia należy powtarzać przez 12 tygodni.
Wystarczy wygospodarować wciągu dnia 30 minut.
W tym tygodniu w dalszym ciągu praktykujemy: ,,Odczuwanie ciepła”.
Przebieg ćwiczenia relaksacyjnego:
Zgaś światło, możesz przyciemnić okna.,
W spokojnym miejscu usiądź lub połóż się na plecach .,
Ułóż ręce wzdłuż tułowia.,
Włącz trening Schulza .,
Wysłuchaj w całości.,
Powtarzaj w trakcie treningu , wolno, spokojnie słowa:
,,Czuję ciepło”, ,,Czuję ciepło”…
Trening Autogenny Shultza w wykonaniu Rafała Seremeta - YouTube <<<naciśnij link<<<
Zajęcia nr 2
Temat: Propagowanie zdrowego trybu życia.
Cele:
Zachęcanie do większej aktywności fizycznej;
Uświadamianie o wpływie aktywności fizycznej na zdrowie;
Wzmacnianie/wzrost kondycji fizycznej;
Zdobywanie dobrego samopoczucia;
Rozluźnianie fizyczne i psychiczne;
Jedną drogą do tego aby mieć dobrą kondycję jest aktywność fizyczna.
Ruch wpływa na lepsze samopoczucie.
Nawet krótka aktywność fizyczna może naprawić/polepszyć każdy dzień.
Ruch to zdrowie każdy Ci to powie
Obejrzyj film kilka razy.
Wysłuchaj uważnie wiadomości.
Porozmawiaj z najbliższymi o Waszej aktywności fizycznej.
Włącz muzykę i wykonaj klika prostych ćwiczeń np. 10 przysiadów, 10 skłonów.
Możesz wykonać ćwiczenia w domu lub na spacerze.
Przygody Oli i Stasia #13. Aktywność fizyczna - YouTube <<<naciśnij link<<<
Zajęcia nr 3
Temat: Propagowanie zdrowego trybu odżywiania.
Cele:
Kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych;
Rozwijanie wiedzy na temat zdrowego odżywiania;
Wzmacnianie sprawności motoryki małej i koordynacji
wzrokowo – ruchowej;
Przygotuj : arkusz papieru, blok techniczny, nożyczki, klej, flamastry, ołówek, kredki, długopis, kolorowe gazety, ilustracje przedstawiające produkty żywieniowe zamieszczone w piramidzie.
Przyjrzyj się piramidzie żywieniowej.
Zapoznaj się z produktami;
Zobacz, które produkty znajdują się na samym dole piramidy i których powinieneś spożywać jak najwięcej;
Zobacz, których produktów powinieneś jeść mniej, znajdują się one na górze;
Porozmawiaj z najbliższymi na temat Waszych nawyków żywieniowych;
Przygotuj arkusz papieru z pustą piramidą żywieniową.
Zrób piramidę uwzględniając swoje przyzwyczajenia żywieniowe
Narysuj produkty żywnościowe lub wytnij je z gazet i przyklej zgodnie z Twoimi nawykami żywieniowymi.
Porównaj piramidy i zastanów się czy prowadzisz zdrowy tryb odżywiania.
Zajęcia nr 4
Temat: Zajęcia kulinarne – pierniki.
Cele:
Kształtowanie umiejętności przygotowywania ciasta piernikowego;
Kształtowanie umiejętności wykonywania czynności z godnie z instrukcją;
Kształtowanie umiejętności posługiwania się sprzętem kuchennym;
Przygotuj: składniki na ciasto piernikowe (25dag miodu, szklanka cukru, 2/3 kostki masła, 70 dag mąki, 2 jajka, łyżeczka sody, 1/4 szklanki mleka, opakowanie przyprawy do pierników), fartuch ochronny, rękawiczki jednorazowe, łyżka, łyżeczka, wałek, miska, deska do wałkowania, waga, szklanka, świąteczne foremki do ciastek, papier do pieczenia, posypki i masy do dekoracji np. lukier, czekolada
Przygotowanie ciasta:
Masło podgrzać na małym ogniu z miodem i ostudzić. Masę wlać do miski, wsypać mąkę, jajka, cukier, sodę rozpuszczoną w mleku, przyprawę do pierników, wymieszać i wyrobić na gładkie ciasto.
Uformować kulę i odłożyć na godzinę w chłodne miejsce.
Rozwałkować ciasto i wycinać ciasteczka.
Piec 10 minut w temperaturze 170o
UWAGA!
Pamiętaj o bezpieczeństwie podczas korzystania ze sprzętów kuchennych.
Nasza praca:
Zajęcia nr 5
Temat: Filmoterapia – Oglądanie filmu
Cele:
Rozwój zainteresowań;
Przeciwdziałanie nudzie;
Kształtowanie umiejętności wyrażania własnego zdania;
Rozwijanie wrażliwości emocjonalnej ;
Obejrzyj film pt. ,, O psie, który wrócił do domu”, porozmawiaj o bohaterach i opowiedz co podobało Ci się najbardziej.
>>>naciśnij link>>> https://www.cda.pl/video/3607369f1 <<<naciśnij link<<<
>>>powrót do menu praca zdalna<<<