Zajęcia zdalne 14.12.-18.12.2020 Pracownia Pomysłów Kreatywnych

Zajęcia nr 1

Temat: Trening autogenny Schulza – IV tydzień.


Cele:

  1. Kształtowanie umiejętności relaksacyjnych,
  2. Kształtowanie umiejętności sterowania własnym organizmem,
  3. Niwelowanie napięć mięśniowych, nerwowych,
  4. Uzyskiwanie psychicznego i fizycznego odprężenia.
  • Kolejny tydzień z treningiem autogennym Schulza.

  • Pamiętaj, że ćwiczenia należy powtarzać przez 12 tygodni.

  • Wystarczy wygospodarować wciągu dnia 30 minut.

  • W tym tygodniu w dalszym ciągu praktykujemy: ,,Odczuwanie ciepła”.

Przebieg ćwiczenia relaksacyjnego:

  1. Zgaś światło, możesz przyciemnić okna.,

  2. W spokojnym miejscu usiądź lub połóż się na plecach .,

  3. Ułóż ręce wzdłuż tułowia.,

  4. Włącz trening Schulza .,

  5. Wysłuchaj w całości.,

  6. Powtarzaj w trakcie treningu , wolno, spokojnie słowa:

,,Czuję ciepło”, ,,Czuję ciepło”…


Trening Autogenny Shultza w wykonaniu Rafała Seremeta - YouTube <<<naciśnij link<<<


Zajęcia nr 2

Temat: Propagowanie zdrowego trybu życia.


Cele:

  • Zachęcanie do większej aktywności fizycznej;

  • Uświadamianie o wpływie aktywności fizycznej na zdrowie;

  • Wzmacnianie/wzrost kondycji fizycznej;

  • Zdobywanie dobrego samopoczucia;

  • Rozluźnianie fizyczne i psychiczne;

  • Jedną drogą do tego aby mieć dobrą kondycję jest aktywność fizyczna.

  • Ruch wpływa na lepsze samopoczucie.

  • Nawet krótka aktywność fizyczna może naprawić/polepszyć każdy dzień.


Ruch to zdrowie każdy Ci to powie

  • Obejrzyj film kilka razy.

  • Wysłuchaj uważnie wiadomości.

  • Porozmawiaj z najbliższymi o Waszej aktywności fizycznej.

  • Włącz muzykę i wykonaj klika prostych ćwiczeń np. 10 przysiadów, 10 skłonów.

  • Możesz wykonać ćwiczenia w domu lub na spacerze.


Przygody Oli i Stasia #13. Aktywność fizyczna - YouTube <<<naciśnij link<<<


Zajęcia nr 3

Temat: Propagowanie zdrowego trybu odżywiania.


Cele:

  • Kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych;

  • Rozwijanie wiedzy na temat zdrowego odżywiania;

  • Wzmacnianie sprawności motoryki małej i koordynacji

wzrokowo – ruchowej;


Przygotuj : arkusz papieru, blok techniczny, nożyczki, klej, flamastry, ołówek, kredki, długopis, kolorowe gazety, ilustracje przedstawiające produkty żywieniowe zamieszczone w piramidzie.


  1. Przyjrzyj się piramidzie żywieniowej.

  1. Zapoznaj się z produktami;

  2. Zobacz, które produkty znajdują się na samym dole piramidy i których powinieneś spożywać jak najwięcej;

  3. Zobacz, których produktów powinieneś jeść mniej, znajdują się one na górze;

  4. Porozmawiaj z najbliższymi na temat Waszych nawyków żywieniowych;

  1. Przygotuj arkusz papieru z pustą piramidą żywieniową.

  2. Zrób piramidę uwzględniając swoje przyzwyczajenia żywieniowe

  1. Narysuj produkty żywnościowe lub wytnij je z gazet i przyklej zgodnie z Twoimi nawykami żywieniowymi.

  1. Porównaj piramidy i zastanów się czy prowadzisz zdrowy tryb odżywiania.



Zajęcia nr 4

Temat: Zajęcia kulinarne – pierniki.


Cele:

  • Kształtowanie umiejętności przygotowywania ciasta piernikowego;

  • Kształtowanie umiejętności wykonywania czynności z godnie z instrukcją;

  • Kształtowanie umiejętności posługiwania się sprzętem kuchennym;


Przygotuj: składniki na ciasto piernikowe (25dag miodu, szklanka cukru, 2/3 kostki masła, 70 dag mąki, 2 jajka, łyżeczka sody, 1/4 szklanki mleka, opakowanie przyprawy do pierników), fartuch ochronny, rękawiczki jednorazowe, łyżka, łyżeczka, wałek, miska, deska do wałkowania, waga, szklanka, świąteczne foremki do ciastek, papier do pieczenia, posypki i masy do dekoracji np. lukier, czekolada


Przygotowanie ciasta:

Masło podgrzać na małym ogniu z miodem i ostudzić. Masę wlać do miski, wsypać mąkę, jajka, cukier, sodę rozpuszczoną w mleku, przyprawę do pierników, wymieszać i wyrobić na gładkie ciasto.

  • Uformować kulę i odłożyć na godzinę w chłodne miejsce.

  • Rozwałkować ciasto i wycinać ciasteczka.

  • Piec 10 minut w temperaturze 170o


UWAGA!

Pamiętaj o bezpieczeństwie podczas korzystania ze sprzętów kuchennych.


Nasza praca:


Zajęcia nr 5

Temat: Filmoterapia – Oglądanie filmu


Cele:

  • Rozwój zainteresowań;

  • Przeciwdziałanie nudzie;

  • Kształtowanie umiejętności wyrażania własnego zdania;

  • Rozwijanie wrażliwości emocjonalnej ;


Obejrzyj film pt. ,, O psie, który wrócił do domu”, porozmawiaj o bohaterach i opowiedz co podobało Ci się najbardziej.


>>>naciśnij link>>> https://www.cda.pl/video/3607369f1 <<<naciśnij link<<<


>>>powrót do menu praca zdalna<<<