Zadanie 1
Stymulacja polisensoryczna – elementy metody Snoelzena połączone z naszą ulubioną sensoplastyką.
O tym, że lubimy się brudzić podczas zajęć sensoplastycznych zapewne wiecie.
Wiecie też o tym, że chętnie odwiedzamy naszych sąsiadów w pracowni obok. To właśnie tam jest wiele lamp, projektorów, iluminacji, które stymulują nasz wzrok.
{gallery}sds/praca_zdalna/1r/5tydz/1{/gallery}
Nie zawsze mamy możliwość wykorzystania sprzętów znajdujących się w pracowni Doświadczania Świata, nie powstrzymuje nas to jednak przed terapią wykorzystującą elementy metody Snoelzena.
Polisensoryczna stymulacja - YouTube
Chętnie łączymy te zajęcia z sensoplastyką, podczas której z produktów spożywczych tworzymy masy i kolorowe ciecze. Dziś pokażemy Wam jak takie zajęcia zorganizować w domu.
>>>Praca w formie pliku PDF do pobrania<<<
Zadanie 2
CO CZUJĘ ? Wyrażanie i odczytywanie emocji
Zapraszamy do współtworzenia dzisiejszych zajęć i do poznawania świata pełnego emocji.
Porozmawiajmy o emocjach - YouTube
Każdego dnia towarzyszą nam emocje, raz jesteśmy weseli, niekiedy smutni, coś nas zadziwia lub wzbudza złość, gniew. Mamy okazję do spędzenia razem czasu i kreatywnej zabawy.
>>>Praca w formie pliku PDF do pobrania<<<
>>>Praca w formie pliku PDF do pobrania<<<
Zadanie 3
GIMNASTYKA MÓZGU - wspomaganie rozwoju psychofizycznego.
Wcześniej wspominałyśmy już o kinezjologii edukacyjnej P. Dennisona - LENIWE ÓSEMKI. Metoda ta jest prosta i skuteczna i wspomagająca naturalny rozwój każdego z nas. Pozwala ona pokonywać stresy i napięcia i pomaga komunikować się z innymi ludźmi. Dr Paul Dennison opracował metodę mającą na celu zintegrowanie pracy mózgu, jak wiemy mózg jest symetryczny, a każda półkula ma inne zadanie. Prawa półkula jest odpowiedzialna za uczucia, pamięć, percepcję przestrzeni a lewa półkula myślenie, analizę, kontrolę nad słowem.
Jeśli brakuje równowagi między nimi wtedy powstają różnego rodzaju zakłócenia min. wyrażanie własnych emocji i inne. Powstałe zaburzenia można zlikwidować poprzez ruch. Dlatego Dennison proponuje ćwiczenia, które prowadzą do integracji obu półkul mózgu. Działania kinezjologii edukacyjnej powodują dość szybkie i długotrwałe zmiany, poprzez rzeczywiste budowanie powiązań nerwowych w obrębie mózgu i ciała, dzięki czemu uczenie jest szybsze, skuteczniejsze i bezstresowo.
Gimnastyka mózgu >>>Praca w formie pliku PDF do pobrania<<<
Zadanie 4
Terapia ręki – Masaż sensoryczno-motoryczny dłoni i ręki.
Masaże odgrywają istotną rolę w naszej codziennej pracy. Dziś skupimy się na masażu dłoni i ręki. Nasi uczestnicy zapewne dobrze go znają i świetnie pamiętają.
No to zaczynamy!
10 powtórzeń każdej czynności w prawej i lewej ręce
- Głaskanie ręki od palców do łokcia i z powrotem, części górnej i dolnej
- Głaskanie części grzbietowej i dłoniowej:
- Pojedynczo każdy palec (używamy dwóch palców wskazującego i kciuka – palec wskazujący masuje od góry), zaczynając od kciuka (od opuszka do nasady palca)
- Następnie analogicznie powierzchnia boczna palca
- Rozcieranie:
- Palcem wskazującym i kciukiem rozcieranie począwszy od kciuka przez wszystkie palce (rozpoczynamy od opuszka danego palca i kończymy na nadgarstku)
- Rozcieranie swoją nasadą ręki, zewnętrzna i wewnętrzna część dłoni aż do nadgarstka
- Rozcieranie kciukami, ruchami kolistymi kości nadgarstka w kierunku na zewnątrz
- Ugniatanie i kończenie masażu
- Ugniatanie wewnętrznej strony dłoni ruchami kolistymi rozpoczynając od kłębu palca piątego do kciuka a następnie od kciuka do kłębu palca piątego przez poszczególne palce (góra dłoni u nasady poszczególnych palców)
- Ugniatanie całej ręki od nadgarstka do łokcia
- Masaż poszczególnych boków palców od nasady do opuszka rozpoczynając od kciuka (ściąganie rękawiczek)
- Zakończenie masażu głaskanie podłużne.
Terapia ręki >>>Praca w formie pliku PDF do pobrania<<<
Zadanie 5
ma określony cel, muzyka wyznacza długość i rytm wykonywanego ćwiczenia. Zdajemy sobie sprawę, że pozornie niektóre czynności mogą sprawiać naszym Uczestnikom trudność. Nic bardziej mylnego - podpowiemy Państwu jak my pokonujemy te trudność.