Zajęcia 1
Temat: Muzykoterapia - trening autogenny Schulza.
Cele:
Kształtowanie umiejętności relaksacyjnych;
Kształtowanie umiejętności sterowania własnym organizmem;
Niwelowanie napięć mięśniowych, nerwowych.,
Uzyskiwanie psychicznego i fizycznego odprężenia.
- Trening autogenny Schulza to neuromięśniowa technika relaksacyjna
- Ćwiczenia należy powtarzać przez 12 tygodni
- Trening dzielimy na 6 etapów. Każdy etap wykonujemy kolejno przez 2 tygodnie.
- Wystarczy wygospodarować wciągu dnia 30 minut.
- Na początku przez dwa tygodnie praktykujemy ,,uczucie ciężaru”
Trening Autogenny Shultza w wykonaniu Rafała Seremeta - YouTube
Przebieg ćwiczenia relaksacyjnego:
a) Zgaś światło, możesz przyciemnić okna,
b) W spokojnym miejscu usiądź lub połóż się na plecach,
c) Ułóż ręce wzdłuż tułowia,
d) Włącz trening Schulza,
e) Wysłuchaj w całości,
f) Powtarzaj w trakcie treningu , wolno, spokojnie słowa: ,,czuję ciężar”, ,, czuję ciężar”…
Zajęcia 2
Temat: Sylwoterapia - spacer po lesie
Cele:
Wzmacnianie/ utrzymywanie dobrej kondycji fizycznej.,
Wspomaganie układu oddechowego,.
Rozbudzanie zmysłów., radości., dobrego samopoczucia.,
Budowanie poczucia przynależności z przyrodą.,
- Sylwoterapia - metoda naturoterapeutyczna. Korzystate oddziaływanie środowiska leśnego na nasz organizm .
- 30-to minutowy spacer w lesie aby wzmocnić nasze siły obronne
- Spacerując nastawiamy się na patrzenie, słuchanie, wchłanianie leśnych zapachów, dotykanie darów lasu.
UWAGA!
- Pozbieraj bukiet liści i zabierz go ze sobą. Wykorzystasz liście w następnych zajęciach.
- Zobaczysz w lesie ciekawe miejsca, zjawiska, zrób zdjęcie i mi prześlij.
Zajęcia 3
Temat: Jesienne dekoracje - zawieszka z liści.
Cele:
Usprawnianie koordynacji wzrokowo- ruchowej;
Wzmacnianie poczucia własnej wartości, wiary we własne możliwości,
Kształtowanie poczucia estetyki,
Rozwijanie kreatywności.
w jesiennym kilmacie - YouTube
Przygotuj: kilka liści, sznurek, wstążki, kordonek, nici, nożyczki, kokardki ozdobne, lub inne materiały ozdobne, według uznania.
- Liście mogą być 2 lasu, wycięte z technicznych kartek kolorowych, możesz je sam namalować.
- Rozbudź swoją kreatywność.
- Obejrzyj filmik i zobacz kolejność wykonywanych czynności.
- Dekoracje zawieś na oknie.
- Czy czujesz jesienny klimat?
Prześlij zdjęcia swojej pracy, stworzymy galerie naszych zdjęć.
Zadanie 4
Temat: Poznajemy się - Jak widzą nas inni.
Cele:
Kształtowanie umiejętności prowadzenia rozmowy
Kształtowanie zdolności asertywnego wyrażenia swojej opinii
Rozbudzenie ciekawości poznawczej
Kształtowanie pozytywnych relacji z najbliższym otoczeniem
Usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowe
Przygotuj: Białe bądź kolorowe kartki bloku technicznego, Kolorowe gazety, nożyczki, klej, flamastry, ołówki, kredki
Przebieg zajęć:
Usiądź, twarzą do siebie z osobami z Twojego najbliższego otoczenia (babcia, mama, tata, opiekun, siostra, brat, sąsiadka koleżanka).
Wybierz jedną kartkę i napisz na środku swoje imię
Wymieńcie się kartkami.
Poznałeś imię osoby którą będziesz przedstawiać
Wytnij z gazet takie przedmioty, poprzez które przedstawisz osobę np. elementy ubrania, kolory, owoce, kwiaty, potrawy, ulubione wykonywane czynności
W koło imienia przyklej obrazki lub namaluj je sam.
Na zakończenie kartka wraca do właściciela, który może się przekonać jak widzą go inni.
Podejmij dyskusje na temat wykonanych prac.
Opowiedzcie o sobie wzajemnie, aby lepiej się poznać
przykład |
Zadanie 5
Temat: Filmoterapia – Oglądanie filmu
Cele:
Rozwój zainteresowań
Kształtowanie umiejętności prowadzenia rozmowy
Kształtowanie umiejętności wyrażenia własnych emocji
Rozwijanie wrażliwości emocjonalnej
Wybierz ulubiony film i obejrzyj go. Po obejrzeniu porozmawiaj o tym filmie.
Serdecznie polecam film: ,,Cudowny Chłopak”
Cudowny chłopak - zobacz zwiastun w polskiej wersji językowej! (premiera 19.01.2018) - YouTube