Zadanie 1
Książka odgrywa ogromną rolę w naszym życiu. Jest środkiem komunikacji myśli ludzkiej, którą można przekazać ponad granicami czasu. Bo myśl ludzka zapisana na kartkach książki przetrwa stulecia. Czytając i słuchając treści zawartych na kartkach papieru pozwalają nam przenieść się w świat fantazji, do krainy wyobraźni, pomaga uwolnić się od szarej rzeczywistości.
Cudownym dodatkiem do czytania książek jest teatr – uwielbiamy oglądać sztuki wzorowane na znanych utworach. Niestety wyjście do teatru nie zawsze jest możliwe, zwłaszcza teraz...
Ale książki mamy wszyscy! W Pracowni Rewalidacji czytanie książek jest niezwykle barwne, zaskakujące interpretacje, kolory, postacie, które są bliżej niż moglibyśmy się spodziewać :)
Dziś do zajęć potrzebujecie jedynie wygodnego miejsca i kubka gorącej herbaty ;)
Zadanie 2
Z Muchą na luzie ćwiczymy buzię – coś dla ucha i dla buzi. Zajęcia usprawniające aparat mowy. Elementy biblioterapii oraz elementy masażu logopedycznego według dr Elżbiety Stecko
>>>pobierz i wydrukuj plik pdf<<<
Chociaż wielu osobom może się wydawać, że osoby niemówiące nie wymagają stymulacji aparatu mowy. Nic bardziej mylnego! Aparat artykulacyjny to przecież język, podniebienie, policzki, wargi... Po prostu cała nasza buzia. Masaże logopedyczne mają na celu zminimalizowanie nadmiernego ślinienia się, ułatwiają odruch połykania, usprawniają przeżuwanie i gryzienie.
No to do dzieła ;)
Zadanie 3
POLSKA – MÓJ PIĘKNY KRAJ – podróż z alternatywnymi i wspomaganymi formami komunikacji, sensoplastyką i kreatywnością twórczą.
W codziennej pracy dbamy o pielęgnowanie naszych polskich tradycji i wartości. Idealnym do tego czasem są wszelkiego rodzaju święta.
Z okazji 102 rocznicy odzyskania Niepodległości przez Polskę miałyśmy w głowie pewien projekt, który bardzo chciałyśmy z Wami zrealizować, niestety obecna sytuacja mocno nam to utrudniła L Mocno wierzymy w to, że już wkrótce wszyscy się spotkamy i efekt naszej wspólnej pracy pokażemy w maju. Nasi przodkowie się nie poddali walcząc o naszą wolność– bierzmy dziś z nich przykład, walczmy o bezpieczny powrót do rzeczywistości.
Do opracowania materiału wykorzystaliśmy: A.Borowska-Kociemba, M. Krukowska – Funkcjonowanie osobiste i społeczne Przewodnik dla nauczycieli, YouTube oraz materiały dostępne na stronie Makaton. Niezawodne okazały się też nasze pomysły i wsparcie naszych bliskich w tworzeniu krótkich filmików instruktażowych.
HYMN POLSKI >>>pobierz plik pdf i wydrukuj<<<
POLSKA – MÓJ PIĘKNY KRAJ >>>pobierz plik pdf i wydrukuj<<<
Zadanie 4
Celem zajęć jest rozwiązywanie podstawowych codziennych zadań. Odbywa się to przez badanie wzajemnych relacji –ja a otoczenie, na bazie doznań czuciowo dotykowych. Wyprawa do lasu to doskonała okazja do zebrania darów natury i użycie narzędzia badania rzeczywistości jakim jest dłoń. Dłoń jest nośnikiem komunikatu między światem otaczającym nas a naszym umysłem. Polega to na umieszczeniu rąk terapeuty na grzbietowej stronie dłoni osoby niepełnosprawnej i lekkie ukierunkowanie ich na wykonanie czynności, co pozwala podopiecznemu czuć się sprawcą. Ruch wykształca interakcję i wytwarza potrzebę tworzenia . Pomoc nie może być wymuszeniem czy wyręczeniem a poczuciem odkrywania otaczającego świata.
Zapraszamy do współtworzenia dzisiejszych zajęć i do poznawania świata poprzez zmysły.
Zadanie 5
Co prawda za oknem zrobiło się już szaro i ciemno, ale my ten czas chcemy spędzić z uśmiechem na buzi. (W tajemnicy powiemy Wam, że najwięcej radości jest gdy pracujemy ze sobą bezpośrednio, ale niestety na razie nie jest to możliwe).
{gallery}sds/praca_zdalna/1r/2tydz/3{/gallery}
Jesień to piękne kolory, o których często Wam wspominamy, ale także troszeczkę mniej przyjemne zjawiska atmosferyczne takie jak wiatr, deszcz. Dziś będzie trochę mniej elementów chromoterapii, ale zapewniamy Was – wszystkie zmysły będą dziś do stymulowane.
>>>Praca w formie pliku PDF do pobrania i wydrukowania<<<