Koszalin, dn. 14.05.2025 r.
ZAPYTANIE OFERTOWE W RAMACH ROZEZNANIA RYNKU
I. NAZWA I ADRES ZAMAWIAJĄCEGO
Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Koszalinie, ul. Wyspiańskiego 4, 75- 629 Koszalin, tel. 94 345-08-53, www.niepelnosprawni.koszalin.pl
NIP:669-19-13-337, KRS nr 0000036441
II. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
- Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi na „Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiegow ramach zadania pn. Stworzenie infrastruktury WSM w ramach Programu „Samodzielność – Aktywność – Mobilność!” Wspomagane Społeczności Mieszkaniowe – I etap –
1 budynek wielorodzinny tj. 12 mieszkań oraz części wspólnego użytkowania - Przedmiot zamówienia obejmuje sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania inwestycyjnego pn. „Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w ramach zadania pn. Stworzenie infrastruktury WSM w ramach Programu „Samodzielność – Aktywność – Mobilność!” Wspomagane Społeczności Mieszkaniowe z należytą starannością, zgodnie z:
a) obowiązującymi przepisami prawa w szczególności z ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawobudowlane (t.j. Dz.U. z 2024r., poz. 725 ze zm.) i innymi obowiązującymi przepisami prawa,
b) z postanowieniami odpowiednich decyzji w tym decyzji w przedmiocie pozwolenia na budowę, zezwoleniami na prowadzenie robót,
c) „Standardami dostępności budynków dla osób z niepełnosprawnościami uwzględniającymi koncepcję uniwersalnego projektowania – poradnik”
d) umową, jaką Zamawiający zawrze z Wykonawcą,
e) zapisami zawartymi w postanowieniach umowy pomiędzy Zamawiającym a PFRON
(grantodawcą inwestycji).
- W ramach niniejszego zamówienia nadzór inwestorski obejmuje:
- branżę konstrukcyjno-budowlaną,
- branżę sanitarną,
- branżę elektryczną,
- branżę drogową,
wraz z uzyskaniem decyzji pozwolenia na użytkowanie.
- Poza wyżej wymienionym zakresem zamówienia obowiązkiem Wykonawcy będzie:
- koordynowanie przebiegu całego procesu inwestycyjnego i egzekwowanie od projektantów bieżącej aktualizacji zmian dokumentacji projektowej w tym:
- sprawowanie nadzoru inwestorskiego przez uprawnionych przedstawicieli – inspektorównadzoru zgodnie z wymogami ustawy prawo budowlane i warunkami pozwolenia na budowę.
- wskazywanie ewentualnych błędów w dokumentacji projektowej dostrzeżonych w trakcie realizacji robót, wnioskowanie do Zamawiającego (składanie propozycji ulepszających zaprojektowane rozwiązania) w sprawach dotyczących wprowadzenia niezbędnych zmian w dokumentacji technicznej i uzyskania zgody Projektanta na zmiany, przeprowadzenia niezbędnych ekspertyz i badań technicznych oraz w innych ważnych sprawach finansowych i prawnych.
- uzyskiwanie od Projektanta wyjaśnień dotyczących wątpliwości związanych z projektemi zawartych w nim rozwiązań.
- w razie konieczności wykonania robót dodatkowych i/lub zamiennych sporządzanie protokół konieczności:
– w porozumieniu z kierownikiem budowy, przedstawicielem Zamawiającego oraz w razie konieczności zprzedstawicielem nadzoru autorskiego,
– ze wskazaniem kosztów robót dodatkowych i/lub zamiennych.
- Po sporządzeniu protokołu konieczności wystąpowanie do Zamawiającego z wnioskiem w sprawie wykonania wymienionych w protokole robót dodatkowych i/lub zamiennych orazopracowania dla tych robót niezbędnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej jeżeli jestwymagana.
- kontrola i udział w rozliczeniu prowadzonej inwestycji, w tym prowadzenie rozliczeń z Wykonawcą robót budowlanych w systemie rozliczenia kosztorysowego, następująco:
- dokumentowanie opóźnień stosownymi protokołami i/lub wpisami w dzienniku budowy,
- żądanie od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdy ich kontynuacja mogłaby wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub zgłoszeniem robót budowlanych,
- bieżące informowanie Zamawiającego o wszelkich problemach związanych z realizacjąinwestycji,
- monitorowanie postępu robót poprzez sprawdzenie ich rzeczywistego zaawansowania
i zgodności realizacji z obowiązującym harmonogramem robót, - w przypadku odstąpienia od umowy z Wykonawcą robót, przeprowadzenie inwentaryzacji, sprawdzenie i zatwierdzeniekosztorysów powykonawczych przygotowanych przez Wykonawcę w celu ustalenia należnegowynagrodzenia Wykonawcy za zrealizowane roboty budowlane, wg. stanu na dzień odstąpienia
- dokonanie ostatecznego odbioru gwarancyjnego na miesiąc przed upływem okresu gwarancji ustalonego w umowie z Wykonawcą robót budowlanych.
- zatwierdzanie wartości wykonanych robót podlegających odbiorom częściowym i końcowym, w tym:
- zatwierdzanie, sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji i urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowego obiektu budowlanego wraz z infrastrukturą i przekazanie go do użytkowania,
- w przypadku odstąpienia od umowy z Wykonawcą robót udział w sporządzenia szczegółowego protokołu inwentaryzacji robót w toku, według stanu na dzień odstąpienia.
- reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, ofertą Wykonawcy robót budowlanych, obowiązującymi normami oraz zasadami wiedzytechnicznej i obowiązującymi przepisami prawa, następująco:
- kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywania w nim wpisówstwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla oceny właściwego wykonania robót,
- sprawdzenie i akceptacja dokumentacji powykonawczej dostarczonej przez Wykonawcę wraz ze zgłoszeniem do odbioru końcowego,
- kontrolowanie stosowania przez Wykonawcę robót budowlanych przepisów dotyczących ochrony środowiska,
- kontrolowanie zgodności oznakowania robót z zatwierdzonym projektem tymczasowej organizacji ruchu,
- wstrzymanie robót w przypadku prowadzenia ich niezgodnie z umową i obowiązującymiprzepisami, w tym BHP
- po zakończeniu etapu inwestycyjnego sprawdzenie jakości i kompletności przygotowanych przez Wykonawcę robót ogólnobudowlanych dokumentów odbiorowych niezbędnych do przeprowadzenia odbioru ostatecznego przedmiotu umowy i oddania inwestycji do użytkowania, w ilościach i zakresie jaki wynika z Prawa budowlanego.
- wyznaczenia osoby do koordynowania czynności inspektorów nadzoru inwestorskiego oraz robót poszczególnych branż, w tym:
- wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikom robót poleceń potwierdzonych wpisem do dziennika budowy dotyczących: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych, w razie potrzeb dowodów dopuszczenia do obrotu i stosowania w budownictwie wyrobów oraz urządzeń technicznych.
- obecność na terenie budowy Koordynatora Inspektorów oraz Inspektorów branżowych nadzoru inwestorskiego na każde wezwanie
Zamawiającego lub Wykonawcy robót budowlanych, minimum jeden razy w tygodniu, w tym:
- reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jejrealizacji z projektem, pozwoleniem na budowę, obowiązującymi przepisami w tymdotyczącymi BHP i p. poż., Polskimi Normami, zasadami wiedzy technicznej oraz z zawartą przez Zamawiającego z Wykonawcą robót budowlanych umową; Inspektor nadzoru powinien nadzorować budowę (roboty budowlane) w takich odstępach czasu, aby zapewniona była skuteczność nadzoru oraz zależnie od potrzeb Wykonawcy i Zamawiającego – nie rzadziej jednak niż 2 razy w tygodniu; konieczność pracy zespołu Inspektora Nadzoru w dni wolne od pracy i/lub w godzinach innych nadliczbowych nie może być podstawą do jakichkolwiek dodatkowych roszczeń w stosunku do Zamawiającego;
- składanie Zamawiającemu raportów z działalności obejmującej prowadzenie nadzoru robót oraz z realizacji inwestycji wraz z dokumentacją zdjęciową; przy czym raport winien być złożony w ciągu 5 dni roboczych po zakończeniu każdego z czterech etapów budowy i powinien zawierać:
– potwierdzenie przez inspektora nadzoru inwestorskiego wykonania zakresu robót, na które została przeznaczona transza środków PFRON, na podstawie dokumentacji przedłożonej przez kierownika budowy,
– opis postępu robót w stosunku do przyjętego harmonogramu,
– nakłady finansowe poniesione na roboty w powiązaniu z przyjętym harmonogramem,
– plan robót i finansowania na kolejne miesiące,
– opis powstałych problemów i zagrożeń oraz działań podjętych w celu ich usunięcia,
– fotografie dokumentujące postęp robót,
– wykaz zmian w dokumentacji projektowej,
– wykaz roszczeń wykonawcy robót i etap ich rozpatrzenia;
- organizowanie oraz przewodniczenie cyklicznym naradom koordynacyjnym z udziałemprzedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy oraz innych zaproszonych osób; naradyodbywać się będą minimum dwa razy w miesiącu, w terminach wskazanych przez Zamawiającego,o których Inspektor nadzoru zostanie powiadomiony z co najmniej trzydniowym wyprzedzeniem; z każdej narady Inspektor nadzoru obowiązany będzie sporządzić protokół i przekazać go Zamawiającemu w terminie do 5 dni od daty narady,
- uczestniczyć w obowiązkowych kontrolach obiektu związanych z uzyskaniem decyzjio pozwoleniu na użytkowanie (prowadzonych w szczególności przez Państwową Straż Pożarną, Inspekcję Sanitarną, właściwy organ nadzoru budowlanego),
- udział w przeglądach gwarancyjnych wykonywanego przedmiotu zamówienia oraz nadzór nad usuwaniem ewentualnych usterek w ramach wynagrodzenia, ustalonego w umowie (okres gwarancji i rękojmi na roboty budowlane oraz dostarczone i zamontowane urządzeniai wyposażenie zgodny z umową o wykonanie robót budowlanych licząc od dnia bezusterkowego odbioru końcowego przedmiotu umowy
- uzgodnienie z Wykonawcą robót budowlanych i Zamawiającym harmonogramu rzeczowo- finansowego realizacji robót i planów płatności, w przypadku wystąpienia takiej konieczności wraz z oceną poprawności ich sporządzenia i możliwości realizacji w tym:
- sprawdzanie jakości wykonanych robót, robót zanikających, wbudowanych wyrobów, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów wadliwych i niedopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie; opiniowanie wniosków materiałowych Wykonawcy robót budowlanych w terminie do 7 dni od otrzymania wniosku,
- całościowe prowadzenie procedur i dokumentacji odbioru rzeczowego i finansowego (odbiorów częściowych, odbioru końcowego i odbioru ostatecznego) wykonanych robót budowlanych,
- sprawdzenie wykonanych robót i powiadamianie Wykonawcy o wykrytych wadach oraz poświadczenie usunięcia wad przez Wykonawcę, a także ustalenie rodzaju i zakresu koniecznych do wykonania robót poprawkowych.
- Szczegółowy zakres robót budowlanych objętych nadzorem zastał opisany w:
- Projekt zagospodarowania terenu
- Projekt architektoniczno – budowalny
- Projekt techniczny wewnętrznej instalacji ogrzewczej wodociągowej i kanalizacji sanitarnej
- Projekt techniczny zewnętrznych instalacji wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i kanalizacji deszczowej
- Projekty techniczne – elektryczne
Ogłoszone zapytanie dotyczy nadzoru inwestorskiego I etapu tj. 1 budynku wielorodzinnego wraz z zagospodarowaniem terenu, zgodnie z opisem projektów.
Informujemy, iż w siedzibie PSONI Koła w Koszalinie ul. Wyspaińskiego 4 w Koszalinie dostępna jest pełna dokumentacja projektowa inwestycji – w razie potrzeby wglądu zapraszamy do kontaktu z osoba prowadząca postepowanie.
Udział w pracach komisji przetargowej PSONI Koła w Koszalinie powołanej do przeprowadzenia zapytania ofertowego w ramach zasady konkurencyjności na realizacji całokształtu robót budowalnych Stworzenia infrastruktury WSM
III. WARUNKI UDZIAŁU W POSTEPOWANIU
Warunkiem udziału w postepowaniu jest:
- posiadanie potencjał technicznego i zawodowego zapewniającego należyte wykonanie umowy,
- sytuacji ekonomiczna i finansowa Wykonawcy zapewniająca należyte wykonanie umowy.
Zamawiający nie wyznacza szczegółowych parametrów do powyższych warunków.
Wykonawca wybrany w zapytaniu ofertowym w ramach rozeznania rynku, przed podpisaniem umowy zobowiązany jest dostarczyć dokumentację potwierdzającą potencjał techniczny zespołu tj. kwalifikacje i uprawnianie osób skierowanych do realizacji umowy.
Z postepowania wyłączone są osoby, które powiązane są z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a
Wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu udziałów lub co najmniej 10% akcji,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli,
W związku z powyższym Wykonawca wyłonionydo zrealizowania zlecenia zobowiązany będzie do podpisania stosownego oświadczenia, określonego w załączniku nr 2do zapytania ofertowego i dostarczenia wraz z ofertą.
Czynności związane z przygotowaniem oraz przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia wykonują osoby zapewniające bezstronność i obiektywizm.
IV. KRYTERIA OCENY OFERTY
Kryterium I Cena (C) 60%
Kryterium II Doświadczenie Inspektora Nadzoru Inwestorskiego (DW) 30%
Kryterium III Doświadczenie Dostosowania Obiektu do Potrzeb Osób z Niepełnosprawnością Inspektora Nadzoru Inwestorskiego (DDOdPOzN) 10%
V . OPIS SPOSOBU PRZYZNAWANIA PUNKTACJI ZA SPEŁNIENIE KRYTERIUM
- Cena (C) – waga 60 pkt (60%)
Kryterium obliczone zgodnie z poniższym wzorem:
Cena oferty najniższej spośród cen
wszystkich ocenianych ofert
------------------------------------------------- x 60 = ilość punktów dla danej oferty (C)
Cena oferty badanej
Maksymalnie Wykonawca może uzyskać 60 pkt (60% )w niniejszym kryterium.
- Doświadczenie Inspektora Nadzoru (Dw) – waga 30 pkt (30%)
W kryterium II Doświadczenie Inspektora Nadzoru (D) brana będzie pod uwagę zadeklarowana przez Wykonawcę liczba usług (umów) zrealizowanych w okresie ostatnich 5 lat, obejmujących swoim zakresem pełnienie funkcji inspektora nadzoru lub kierownika budowy przez osobę skierowaną przez Wykonawcę do pełnienia funkcji inspektora nadzoru branży konstrukcyjno – budowlanej dla odrębnie ukończonej i odebranej roboty budowlanej w zakresie budowy i/lub nadbudowy i/lub przebudowy i/lub rozbudowy budynku o kubaturze nie mniejszej niż 1000 m3, w zakresie budownictwa wielorodzinnego.
Maksymalnie wykonawca może uzyskać 30 pkt (30%) w niniejszym kryterium.
- Doświadczenie Inspektora Nadzoru (DDOdPOzN) – waga 10 pkt (10%)
W kryterium III Doświadczenie Dostosowania Obiektu do Potrzeb Osób z Niepełnosprawnością Inspektora Nadzoru (DDOdPOzN) brana będzie pod uwagę zadeklarowana przez Wykonawcę liczba usług (umów) zrealizowanych w okresie ostatnich 5 lat, obejmujących swoim zakresem pełnienie funkcji inspektora nadzoru lub kierownika budowy przez osobę skierowaną przez Wykonawcę do pełnienia funkcji inspektora nadzoru branży konstrukcyjno – budowlanej dla odrębnie ukończonej i odebranej roboty budowlanej w zakresie budowy i/lub nadbudowy i/lub przebudowy i/lub rozbudowy budynku wykonywanej zgodnie z „Standardami dostępności budynków dla osób z niepełnosprawnościami uwzględniającymi koncepcję uniwersalnego projektowania – poradnik”
Maksymalnie wykonawca może uzyskać 10 pkt (10%) w niniejszym kryterium.
Cena oferty brutto - punkty liczone będą według następującego wzoru:
Punkty zostaną przyznane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
Cena brutto zaproponowana przez Wykonawcę powinna obejmować pełen zakres prac określonych w zapytaniu ofertowym oraz zawierać wszelkiego rodzaju koszty związane wykonaniem przedmiotu zamówienia
VI. TERMIN SKŁADANIA OFERT
Dnia 28.05.2025 r. do godziny 15:30
VII. INFORMACJA O MOŻLIWOŚCI SKŁADANIA OFERT CZĘŚCIOWYCH
Zamawiający nie przewiduje takiej możliwości
VIII. TERMIN REALIZACJI UMOWY
Okres prac budowlanych Stworzenia Infrastruktury WSM oraz związanych z tym odbiorów oraz współpraca podczas procesu tworzenia i rozstrzygnięcia procedury wyłaniającej realizatora prac budowlanych.
Planowany harmonogram:
Czerwiec/lipiec 2025 – współpraca podczas procedury wyłaniającej realizatora prac budowlanych
Wrzesień 2025 – grudzień 2026 – prace budowlane
Styczeń-kwiecień 2027 – odbiory Infrastruktury WSM
Jednocześnie Zamawiający informuje, iż wskazany powyżej terminarz ma charakter planu realizacji inwestycji, dopuszczając możliwość jego zmiany.
IX. TRYB PRZYGOTOWANIA I SKŁADANIA OFERT ORAZ POWIADAMIANIA OFERENTÓW O WYNIKACH PROWADZONEGO POSTĘPOWANIA W SPRAWIE ZAMÓWIENIA
Oferta musi być napisana w języku polskim i podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania firmy na zewnątrz.
W sprawach dotyczących zapytania informacji udziela:
Pani Paulina Bochno PSONI Koło w Koszalinie w dni robocze od poniedziałku do piątku od godz. 8:00-14:00, tel. 094 345 08 53
Ofertę należy złożyć w formie papierowej, w obiekcie Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Koszalinie
ul. Wyspiańskiego 4, 75-629 osobiście lub w formie elektronicznej na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Oferty winne być opatrzone prawidłowym podpisem.
W przypadku złożenia oferty drogą elektroniczną – dokument powinien być podpisany elektronicznie tj. podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym – przy użyciu e-dowodu. Scan dokumentu podpisanego podpisem własnoręcznym nie jest dokumentem elektronicznym. Oferta błędnie podpisana zostanie odrzucona.
W przypadku w ofert złożonych w formie papierowej – oferta może zostać podpisana podpisem własnoręcznym lub podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym – przy użyciu e-dowodu
Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za skutki nieprawidłowego oznakowania wiadomości. Składający ofertę obowiązany jest do uzyskania potwierdzenia złożenia oferty wysłanej poprzez e- mail. Ofertę wysłaną poprzez e-mail uznaje się za skutecznie złożoną po uzyskaniu przez składającego ofertę mailowego potwierdzenia, że wiadomość dotarła i została wyświetlona na komputerze Zamawiającego. Ciężar dowodu w zakresie skutecznego złożenia oferty spoczywa na składającym ofertę. Oferta otrzymana przez Zamawiającego po terminie składania ofert nie będzie uwzględniana przy wyborze.
Koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi Wykonawca.
Oferty niekompletne nie będą podlegały ocenie.
Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w realizacji zlecenia – wymagane jest złożenie wraz z ofertą wszelkich dokumentów mających znaczenie dla oceny oferty.
Formularz ofertowy – załącznik nr 1
Oświadczenie o braku powiązań osobowych lub kapitałowych – załącznik nr 2
Oświadczenie o posiadaniu potencjał technicznego i zawodowego zapewniającego należyte wykonanie umowy oraz sytuacji ekonomiczna i finansowa Wykonawcy zapewniająca należyte wykonanie umowy – załącznik nr 3
Ogłoszenie wyników postępowania
Wyniki postępowania zostaną ogłoszone na stronie internetowej zamawiającego niezwłoczne po rozstrzygnięciu zapytania ofertowego (www.niepelnosprawni.koszalin.pl)
X. DODATKOWE INFORMACJE
Zamawiający zastrzega sobie prawo do weryfikacji prawdziwości oferty.
Wykonawca związany jest ofertą przez okres 30 dni od terminu złożenia oferty.
Wszelkie rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą dokonywane będą w złotych polskich.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość niezwłocznego odstąpienia od umowy przez Zamawiającego w przypadku naruszenia przez Wykonawcę warunków podpisanej umowy, w tym dotyczących stwierdzenia przez Zamawiającego jakiegokolwiek uchybienia, zmiany, opóźnienia i realizacji przedmiotu umowy niezgodnie z przedstawianym przez Zamawiającego opisem oraz nieuwzględniania dodatkowych wymagań Zamawiającego zamieszczonych w ogłoszeniu oferty oraz w późniejszym etapie realizacji umowy.
Postępowanie jest prowadzone z wyłączeniem przepisów ustawy - Prawo zamówień publicznych. Postępowanie prowadzone jest w oparciu o postanowienia Regulaminu udzielania zamówień na zakup dostaw i usług w Polskim Stowarzyszeniu na Rzecz Osób Niepełnosprawnych w Koszalinie, wprowadzonego uchwałą Zarządu PSONI Koło w Koszalinie Nr 8/2025 w dniu 29.04.2025 r.
>>>powrót do ogłoszeń<<<