Lądek-Zdrój 2024

Lądek-Zdrój - W krainie zamków i palm

Właśnie przeżywamy intensywne i pełne wrażeń dni w Lądku-Zdroju. Zwiedziliśmy majestatyczny Zamek Książ z jego imponującymi wnętrzami i poznaliśmy fascynującą historię tego miejsca. Zachwyciła nas również Palmiarnia Wałbrzych, gdzie w otoczeniu egzotycznych roślin poczuliśmy się jak w tropikalnym raju. Wieczory spędzamy przy ognisku, integrując się i śpiewając piosenki. To idealny sposób na zakończenie dnia pełnego wrażeń. Czas w Lądku-Zdroju to nie tylko zwiedzanie, ale przede wszystkim czas na budowanie więzi. Już teraz wiemy, że to będzie niezapomniana wycieczka!<txt>

Kolejnym etapem naszej wycieczki był wyjazd do Czech oraz zdobycie szczytu Trojak. W Czechach zwiedziliśmy most Sky Bridge 721 w miejscowości Dolní Morava. Wisząca konstrukcja o długości 721 metrów, łącząca dwa szczyty górskie w Masywie Śnieżnika, zapiera dech w piersiach. Spacer po moście dostarcza niezapomnianych wrażeń, a panoramiczne widoki na Góry Orlickie i Jesioniki są warte każdego wysiłku. Ciekawostką jest, że most Sky Bridge 721 posiada specjalną konstrukcję, która sprawia, że kołysze się on na wietrze, co potęguje doznania i dodaje dreszczyku emocji. To zdecydowanie miejsce, które na długo pozostaje w pamięci.<txt>

Naszą wycieczkę kontynuowaliśmy, zwiedzając Twierdzę Kłodzko. Potężne mury, bastiony i podziemne tunele, oddają bogatą historię tego miejsca. Po południu udaliśmy się na zasłużony odpoczynek do jednej z klimatycznych kawiarni. Tam, w otoczeniu zabytkowych kamienic, delektowaliśmy się słodkim deserem. Warto przy tym dodać, że Twierdza Kłodzko to jeden z największych systemów fortyfikacyjnych w Europie. Nigdy nie została zdobyta szturmem, co czyni ją wyjątkowym miejscem na mapie militarnej historii.<txt>

Wrocław Zoo & Afrykarium, były ostatnim punktem naszej wycieczki.

ZOO Wrocław - największy Polski ogród zoologiczny

W podwodnym tunelu o długości 18 metrów, podziwialiśmy świat raf koralowych i rekiny, a w zoo, obserwowaliśmy hipopotamy, pingwiny i inne zwierzęta z Czarnego Lądu.

Szczególnie zaciekawił nas fakt, że w Afrykarium żyje około 15 tysięcy ryb, a sama ilość wody w basenach odpowiada sześciu basenom olimpijskim!<txt>