×

Błąd

[SIGPLUS_EXCEPTION_SOURCE] Image source is expected to be a full URL or a path relative to the image base folder specified in the back-end but sds/galeria/galeria83,limit=4 is neither a URL nor a relative path to an existing file or folder.

Wyjazd do Krynicy 2015

W dniu 22 lutego 2015 roku późnym wieczorem grupa młodzieży z ŚDS,WTZ-1 i WTZ-2 wraz z opiekunami wyjechała na zimowy odpoczynek do uzdrowiska Krynica Zdrój. Zakwaterowanie mieliśmy w Ośrodku Wczasowym "Hajduczek".

Podczas wyjazdu zwiedziliśmy wiele ciekawych miejsc. Już pierwszego dnia po przyjeździe wjechaliśmy koleją linową na Górę Parkową. Ze szczytu roztacza się przepiękna panorama gór. Odwiedziliśmy również Pijalnię Wód Mineralnych, gdzie każdy dla zdrowia zakosztował wody "Jan"
 i "Słotwinka". Na koniec zwiedzania udaliśmy się do krynickiej cukierni na pyszną czekoladę na gorąco.

Kolejny dzień obfitował w wiele atrakcji. Z samego rana pojechaliśmy do Krakowa. Zwiedziliśmy główne zabytki krakowskiego Starego Miasta. Zrobiliśmy wiele pamiątkowych zdjęć przed Sukiennicami, z Kościołem Mariackim w tle i przy pomniku Adama Mickiewicza. Poszliśmy na spacer pod Bramę Floriańską i Barbakan. Dzięki uprzejmości Muzeum Historycznego Miasta Krakowa udało się nam zwiedzić Podziemia Rynku i Kamienicę Hipolitów, gdzie doświadczyliśmy kawałka historii Krakowa. Traktem Królewskim poszliśmy na Wawel. Tam pani przewodnik zabrała nas na wycieczkę po Komnatach Królewskich. Na wzgórzu wawelskim zwiedziliśmy wnętrze Katedry, a w krypcie wawelskiej zobaczyliśmy grób pary prezydenckiej Marii i Lecha Kaczyńskich.

Jeden dzień naszego wypoczynku przeznaczyliśmy na wjazd koleją gondolową na Jaworzynę Krynicką. W słoneczne dni ze szczytów Jaworzyny rozciągają się krajobrazy pozostające na długo w pamięci każdego turysty. My niestety nie mieliśmy szczęścia tego doświadczyć, ponieważ na szczycie powitała nas mgła i zimny wiatr. Nie przeszkodziło nam to zrobić pamiątkowych zdjęć i zjeść pyszne jedzonko w karczmie Krynicka Koliba. Wieczorem czekał na nas ciąg dalszy atrakcji, czyli kulig. Zimowa przejażdżka bryczką zaprzężoną w konie to niesamowite przeżycie dla każdego. Kulig zakończył się ogniskiem z kiełbaskami.

W czwartek na cały dzień pojechaliśmy do Kopalni Soli w Wieliczce. Wykute w soli piękne komory, niesamowite podziemne jeziora, majestatyczne konstrukcje ciesielskie i unikalne solne rzeźby zrobiły na nas ogromne wrażenie. Po powrocie do Krynicy bawiliśmy się na dyskotece.

Tekst opracowała Dorota T.