Biwak-Swornegacie 2012

W dniach 11-15 czerwca 2012 roku 7-osobowa grupa uczestników ŚDS wraz z 4-osobową kadrą przebywała na biwaku w miejscowości Swornegacie. 11 czerwca po przyjeździe do Ośrodka Wczasowego „Psia Góra” uczestnicy i instruktorzy zostali zakwaterowani w dwóch domkach.
Po rozpakowaniu wszystkich bagaży wyruszyliśmy zwiedzać teren ośrodka, a następnie udaliśmy się na obiad. Po posiłku i krótkim odpoczynku cała grupa wyruszyła na zwiedzanie miejscowości Swornegacie. Po powrocie poszliśmy na kolację, a potem wszyscy razem urządziliśmy małą wycieczkę po terenie ośrodka. 12 czerwca po śniadaniu wybraliśmy się z grupą nad jezioro.
Rozłożyliśmy koce i korzystaliśmy z uroków tego pięknego miejsca m. in. opalając się, grając w piłkę, mocząc stopy w jeziorze, pływając na rowerze wodnym czy zwyczajnie odpoczywać obserwując przyrodę. Po obiedzie czas spędziliśmy z grupą na świetlicy grając w bilarda i piłkarzyki.
13 czerwca po śniadaniu poszyliśmy z grupą po zakupy do pobliskich sklepów poza terenem ośrodka. Po obiedzie udaliśmy się na wycieczkę jachtem po jeziorze, gdzie mogliśmy obserwować i zatrzymać
w klatce obiektywu otaczający nas krajobraz. Tego samego dnia planowaliśmy wyjście do lasu
na spacer, jednak deszczowa pogoda popsuła nam plany i popołudnie spędziliśmy w sali klubowej, uczestnicząc w różnego rodzaju grach i konkursach. Wieczorem wszyscy spotkaliśmy się na dyskotece, gdzie bawiliśmy się przy muzyce disco. 14 czerwca po śniadaniu wyruszyliśmy z grupą do centrum Swornychgaci na zapiekankę, gdzie zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcia. Po południu grupa z WTZ1 zorganizowała Zawody Sportowe. Udział wzięły 3 zespoły, w tym 3-ch naszych uczestników. Zespoły rywalizowały ze sobą w następujących konkurencjach sportowych na wesoło: bieg w parach,
bieg z piłeczką na paletce, wyścigi na czworaka, bieg z hula-hop. Zwycięzcy, czyli wszystkie 3 zespoły
w nagrodę udały się na dyskotekę. Wieczór spędziliśmy przy ognisku zajadając się kiełbaskami.
Tego dnia było dużo wrażeń, emocji i śmiechu. Z niechęcią rozchodziliśmy się na zasłużony odpoczynek.
15 czerwca, ostatniego dnia naszego biwaku szykowaliśmy się do powrotu pakując się i sprzątając
w domkach. Po śniadaniu zapakowaliśmy się do autokaru i ruszyliśmy do Koszalina. Celem wyjazdu
na biwak była przede wszystkim integracja poprzez wspólne zajęcia sportowe, wycieczki, nawiązywanie nowych znajomości i przyjaźni, co wiąże się z budowaniem wiary w siebie, przezwyciężaniem nieśmiałości oraz poczuciem bezpieczeństwa. Podczas codziennych czynności uczestnicy w ramach samoobsługi przygotowywali sobie odzież na dzień następny, robili porządki w miejscu zamieszkania, drobne przepierki bielizny osobistej, listę zakupów, dokonywali samodzielnie zakupów w pobliskim sklepie.